Hati ini.....
Daripada pandangan mata. Daripada pandangan telinga. Bahkan daripada seluruh pengucapan rasa dan deria, ia pada akhirnya berjejak di HATI....

Musim durian ke??





Salam' alaik...



sekarang musim durian ke??? Kat Negeri Sembilan ni pelik la.... hari2 ade orang jual durian.... mane diorg dpt durian erk?? kot2 durian thailand.. importnyer...... hahahhaha..... ish3.... peniaga kt negeri sembilan ni x support buahan tempatan langsung... beli durian import..... macam mne malaysia nk maju.. khususnya Negeri Sembilan.... ish3...


Tapi, dalam beberapa hari ni ramai giler yang jual.. memang musim kot... kesian orang negeri sembilan kene fitnah.. ish3 tak baik.....


ni nak citer c-kit pasal durian...






kalau ikut definisi dalam kamus dewan bahasa dan pustaka edisi ke 3 muka surat 56.. Durian bermaksud buah tempatan yang mempunyai rasa manis (boleh menyebabkan kencing manis), kulit berduri tajam (sangat bahaya terutamanya bg kanak2), dan menyebabkan kepala pening serta mulut berbau.









erm... Alhamdulillah dalam musim2 durian ni, dpt gak rase kelazatan durian.. tu pon dak2 umah yang beli ...... erm.. ade la lebih kurang 8 biji... tp.. harga die mahal giler... RM5.50 sekilo.... fuh... dah la mahal.. lebih malang lg.. isi die ade yg busuk pastu hampir smue durian tu x sedap.. x feel langsung mkn... pape pon kami belasahlah coz takut membazir... Allah x suke orang yang membazir.. kalau x caye tgk ni.....



Firman Allah yang bermaksud:



“Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara-saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya” (Surah al-Isra', ayat 27).






9 jom komen:

negeri ns mmg mcm ni, bru tau ke?bkn musim pon bole berbuah....itu tandanya keberkatan...

aku tau, kg ko tak benda2 ni sume...hehhe

itu baru buah durian,blom aku cite buah yg lain....

nak tau buah ape...ntkan keluaran yg akan dtg...


Yeker? merepek la org tua atas ni..


erm.. laaaaa.... rupenyer negeri sembilan ni bnyk menghasilkan buah..
mcm2 ada....
tp, Mr. K...
buah pe tu erk.... nk taw gak.. hahahahha....


to naquibex : ko sorg jer la yg x merepek...aku ni merepek sokmo...(org yg pk bkn2 jer cakap aku merepek)

aku tau sape tarbiah ko...hahaha (d-raSt sure senyum)

to d-raSt : nak tau buah ape...buah naga...area kg aku melambak buah tu..,kt Swak ada x??


to Mr. K: ish3.. ni terlebih tarbiah naqib ni... pe yg naqib cakap same cam si _________ (nama dirahsiakan utk mngelakkn salah faham)

dengan penuh rendah dirinya ak ingin wat pengakuan...

kat sarawak susah nk jumpe buah naga!!!

kalau naga bnyk la coz org cine bnyk kt area kuching tu.. setiap kali thn baru cina keluar smue naga merayau... hahahha


Buah...........dadu..haha =p


to Mhd Nur Azim: buah dadu tu wat pe......

bukan leh mkn pon.. hahaha


templet bru ni cntik ^_^


Lun....

Tetibe aku su'ul zhan plk dgn ko...

mcm angkat bakul sendirik jer...

hahhahaha....=))


Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"jika masa remaja tidak digunakan menurut selayaknya, pastilah akan meninggalkan kenangan pahit di masa tua"

Followers

pelawat...


Masa dan Ketika....

Blog Updates

Jom SeMBang.....


ShoutMix chat widget