Hati ini.....
Daripada pandangan mata. Daripada pandangan telinga. Bahkan daripada seluruh pengucapan rasa dan deria, ia pada akhirnya berjejak di HATI....

3,700 BAYI GAZA LAHIR

labels:








Kementerian Kesihatan di Gaza telah mengeluarkan fakta menunjukkan bahawa bilangan bayi baru lahir di Gaza semasa bermulanya kepungan adalah seramai 3,700 bayi manakala bilangan rakyat Gaza yang syahid adalah 1,400 orang. Adapun bilangan bayi yang lahir sehingga Januari 2009 sahaja telah mencecah 5,000 bayi. Menurut bancian yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan tersebut menyebut bahawa bilangan yang lahir dalam setahun lebih kurang 50,000 bayi berbanding nisbah kematian seramai 5,000 bayi.


Ini memberi makna bahawa kelahiran pada waktu biasa (tidak waktu perang) adalah 4,000 bayi sebulan. Dan peningkatan berlaku di dalam bulan Januari 2009 ketika perang meletus seramai 5,000 bayi telah selamat dilahirkan. Dan menurut jurucakap Kementerian Kesihatan menyatakan sekiranya ini berterusan sehingga tahun 2020 maka bilangan penduduk akan mencecah kepada 6 juta orang penduduk.


0 jom komen:
Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"jika masa remaja tidak digunakan menurut selayaknya, pastilah akan meninggalkan kenangan pahit di masa tua"

Followers


pelawat...


Masa dan Ketika....

Blog Updates

Jom SeMBang.....


ShoutMix chat widget