Hati ini.....
Daripada pandangan mata. Daripada pandangan telinga. Bahkan daripada seluruh pengucapan rasa dan deria, ia pada akhirnya berjejak di HATI....

Pembuka kata, pemanis bicara...

Segala puji bagi Allah swt, Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Kaya, dan Maha Pemberi Petunjuk bagi hamba-hambanya. Tidak ada yang dapat memberi peunjuk Selain dia. Selawat dan salam bagi Nabi Muhammad s.a.w. serta keluarga, sahabat, dan umat beliau sehingga Keakhir zaman.

Bersifat jujur terhadap diri dari dasar hati yang terdalam, kita mengkhianati segala kenikmatan yang diberikan Allah sedangkan betapa sedikit pula ketaatan kita kepadaNya. Dalam keadaan begini, kita harus bertanya kepada diri kenapa hati kita boleh menjadi begitu keras. seakan-akan kerdip kebenaran tidak pernah mendapat tempat di hati. Inilah akibatnya jika hati sudah tidak mengenal Taqwa.

Rasanya tidak layak diri ini mengharapkan keindahan dan kebaikan, dimana pada masa yang sama kita sering menghadirkan kejelekan dan kemudaratan. Rasanya tak layak kita mohon keampunan tapi disisi lain kita hadirkan kemaksiatan. Rasanya tak layak kita disebut hamba pilihan kerana perintah dan larangan tidak jua kita agungkan.
Cubalah kita diam membata sejenak, baikkah hari ini bagiku dari hari semalam???

0 jom komen:
Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"jika masa remaja tidak digunakan menurut selayaknya, pastilah akan meninggalkan kenangan pahit di masa tua"

Followers


pelawat...


Masa dan Ketika....

Blog Updates

Jom SeMBang.....


ShoutMix chat widget